Dacă reprezentați un furnizor de bunuri sau servicii de transport și depozitare aflat în căutarea unei soluții pentru declararea rapidă și corectă a tranzacțiilor în sistemul ANAF RO e-Transport, vă propunem să alegeți platforma Expert Supplier, pentru a vă asigura că livrările vor avea loc conform termenelor stabilite și, totodată, pentru a elimina riscurile și costurile generate de eventuale blocaje logistice sau amenzi aplicate.
Scurt context legislativ
În România, monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri se realizează în prezent prin sistemului electronic integrat RO e-Transport, administrat de Ministerul Finanțelor, prin intermediul ANAF. Conform reglementărilor, este obligatorie declararea anticipată a datelor asociate următoarelor tipuri de transport rutier:
Transporturile naționale
ce conțin următoarele categorii de bunuri considerate cu risc fiscal ridicat:
- De la 1 iulie 2022 pentru legume, fructe, băuturi, produse minerale, îmbrăcăminte, încălțăminte, produse din fontă, fier și oțel.
- De la 1 iulie 2024, în plus, pentru carne și organe comestibile, pești, crustacee și moluște, lapte și produse lactate, ouă, miere, produse care conțin tutun, nicotină, sau înlocuitori.
Transporturile internaționale
Începând cu data de 1 ianuarie 2024, monitorizarea se aplică pentru toate tipurile de bunuri asociate operațiunilor de import, export, achiziții și livrări intracomunitare, dar și al tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit pe teritoriul României, ce implică operațiuni de descărcare, încărcare, depozitare și formare de noi transporturi.
Se supun normelor de monitorizare toate transporturile rutiere care îndeplinesc următoarele condiții: vehiculele rutiere utilizate au o capacitate de minimum 2,5 tone, iar bunurile transportate au ori o masă brută totală ce depășește 500 de kg, ori o valoare de peste 10.000 lei. Aceste condiții trebuie îndeplinite pentru minimum una dintre partidele de bunuri transportate.
Fluxuri disponibile În Expert Supplier
Declarație de transport
• Preluăm datele necesare completării declarației de transport din documente specifice (facturi, avize de livrare, CMR, packing list, comenzi, etc.), în regim automatizat, prin conectarea la sisteme de tip ERP, WMS, TMS, etc. (administrate de dumneavoastră sau furnizorii dumneavoastră de servicii de transport și depozitare), indiferent de formatul fișierelor (XML, EDIFACT, IDoc, JSON, CSV), folosind conexiuni tehnice multiple (AS2, SFTP, API, Conector sau e-mail) și/sau prin introducere manuală (totală sau parțială a informațiilor complete sau a celor care lipsesc ori necesită editare – ex: număr vehicul).
• Verificăm integritatea datelor ținând cont inclusiv de validările aplicate de ANAF, astfel încât utilizatorii să poată primi instrucțiuni clare pentru identificarea și rezolvarea rapidă a eventualelor erori;
• Convertim declarația de transport ținând cont atât de formatul standardizat al anumitor câmpuri (țară, vamă, județ, unități de măsură, etc.), cât și de formatul tehnic XML prin care se realizează preluarea datelor în sistemul ANAF.
• Trimitem declarația de transport, în numele dumneavoastră, către sistemul ANAF, folosind un protocol sigur de autorizare, prin care avem dreptul doar de a transfera mesaje electronice prin intermediul API ANAF, fără însă a avea acces la contul SPV al companiei dumneavoastră.
Cod UIT
• Preluăm codurile unice ale transporturilor (UIT) generate de sistemul ANAF și le returnăm către dumneavoastră sau operatorii de transport (folosind metodele tehnice de conectare descrise anterior), în diverse formate (numeric, PDF, XML, CSV) pentru a fi incluse ușor și rapid pe documentele de transport.
• Actualizăm datele asociate codurilor UIT deja obținute, dacă data declarată de începere a transportului permite această acțiune. După această dată putem actualiza doar numărul auto, în situațiile în care este necesară schimbarea vehiculului rutier.
• Solicităm și obținem noi coduri UIT dacă a fost depășită data declarată a transportului sau dacă sunt efectuate operațiuni de cross-docking ce implică formarea de noi transporturi din una sau mai multe partide de bunuri.
• Transmitem, după caz, cereri de ștergere, pentru situațiile în care transportul a fost anulat înainte de data declarată de începere, sau cereri de infirmare dacă a fost depășită această dată. De asemenea, transmitem mesaje de confirmare, cu scopul de a declara dacă transportul a fost finalizat total sau parțial.
Servicii complete
Vă oferim consultanță tehnică și legislativă pentru implementarea inițială. Abordăm fiecare proiect prin soluții personalizate, iar echipa noastră este promptă și vă oferă asistență pe întreaga perioadă a colaborării.
Contactați echipa noastră chiar azi, prin completarea formularului de mai jos. Vă stăm la dispoziție pentru orice întrebare.
Companii care deja ne-au ales
Ce spun clienții despre noi:
Contact
Acest serviciu a devenit funcțional începând cu data de 1 iulie 2022. Pentru zeci de clienți Expert Software care au ales să transmită lunar prin Expert Supplier sute de mii de declarații de transport în format electronic și poate fi activat, la cerere, pentru compania dumneavoastră.
Pentru mai multe informații, vă rugam să contactați folosind formularul de mai jos sau discutând cu reprezentanții departamentului nostru comercial, la adresa de e-mail sales@expertsupplier.com.